قیمت عمده آلو خشک بخارا سال 97

قیمت آلو خشک بخارا

قیمت عمده آلو خشک بخارا سال ۹۷ چقدر با قیمت آن در سال تولیدی گذشته تفاوت دارد؟ آیا میزان تولید آلو خشک بخارا در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته تغییری داشته است و تولید بیشتر بر قیمت این محصول تاثیر گذار خواهد بود؟

همانطور که میدانید آلو خشک یکی از پرمصرف ترین انواع خشکبار در ایران می باشد که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن از این محصول در کشور ما تولید و در بازارهای داخلی و صادراتی به فروش میرسد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت آلو خشک

قیمت عمده آلو خشک بخارا متاثر از عوامل گوناگونی میتواند باشد که برخی از آنها عبارتند از:

  1. میزان تولید و عرضه آلو خشک
  2. میزان تقاضا برای صادرات آلو خشک
  3. نوسانات ارزی و تغیر قیمت نهاده های مورد مصرف در کشاورزی مانند سم، کود و هزینه های ادوات کشاورزی
  4. هزینه های فرآوری آلو خشک
  5. میزان کیفیت آلو خشک
  6. نوع بسته بندی در نظر گرفته شده برای آن

قیمت روز آلو

قیمت عمده آلو خشک بخارا

در برخی از سالها به علت پدیده سرمازدگی در فصل بهار میزان تولید این محصول بسیار کاهش پیدا می‌کند و سبب می شود تا در طول سال ما با کمبود عرضه این محصول مواجه شویم و همین کمبود عرضه سبب افزایش قیمت این محصول در انواع مختلف می شود.

در سال تولیدی ۹۷ خوشبختانه در شهرهایی که بیشترین میزان تولید آلو خشک بخارا را به خود اختصاص داده اند مانند شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی سرمازدگی به میزان زیادی اتفاق نیفتاد از همین رو میزان تولید این محصول نیز نسبت به سال قبل بسیار افزایش پیدا کرده است. که اگر با توجه به قاعده بازار و میزان عرضه و تقاضا خواسته باشیم ارزیابی کنیم قیمت محصول ذکر شده باید کاهش پیدا کند.

اما با توجه به نوسانات ارزی شدیدی که در سال ۹۷ شاهد آن بودیم احتمال تغییر نکردن قیمت محصولات و یا حتی افزایش آن با توجه به افزایش هزینه‌های تولید وجود دارد.

قیمت ها در تاریخ 1397/10/10 به شرح زیر میباشند:

  • آلو بخارا درجه یک: 25000 تومان
  • آلو بخارا معمولی: 24500 تومان
  • آلو طرقبه سبز درجه یک: 26000 تومان
  • آلو طرقبه سبز معمولی: 25500 تومان
  • آلو حاج حسنی درشت: 27500 تومان
  • آلو حاج حسنی معمولی: 26500 تومان
  • آلو هسته جدا درجه یک: 32000 تومان
  • آلو هسته جدا معمولی: 31000 تومان

فروش آلو بخارا

چگونگی خرید قیمت مناسب آلو خشک بخارا سال 97

با توجه به توضیحات داده شده نسبت به چگونگی تعیین قیمت عمده آلو خشک بخارا و عوامل تاثیرگذار بر آن چگونه می توان این محصول را در سال ۹۷ با قیمت مناسب تری نسبت به بازار خریداری نمود؟

یکی از بهترین روشها برای خرید با قیمت مناسب این محصول خرید مستقیم از مرکز تولید آن می باشد که با این روش دست دلالان و واسطه ها از بازار کوتاه شده و آلو خشک با قیمت مناسب تری به دست مصرف کنندگان می رسد.

[box type=”success” align=”” class=”” width=””]مجموعه تولیدی خشکبار رایکا یکی از بزرگترین تولید کنندگان آلو خشک بخارا در شهرستان نیشابور بوده که انواع این محصول را با بسته بندی های مختلف در بازارهای داخلی و صادراتی عرضه می کند.[/box]

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *