بررسی قیمت آلو خشک در سال 99

فروش عمده آلو خشک بخارا ارگانیک

آلو خشک دارای انواع مختلفی بوده و در شهرهای مختلف ایران تولید می شود. آلو خشک تولید شده در ایران نسبت به هم خانواده های خود در کشورهای دیگر از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و قابلیت صادرات را دارند. در سال 99 ویروس کرونا بسیاری از معادلات قیمت آلو خشک در سال 99 را بهم زد که در ادامه به بررسی آن بصورت دقیق می پردازیم.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت آلو خشک

قیمت آلو خشک بر اساس پرامترهای مختلفی سنجیده می شود که برای اکثر محصولات خشکباری صادق است. قیمت آلو خشک را از دو منظر می توان بررسی کرد:

  1. عواملی که مربوط به کیفیت آلو خشک می شوند
  2. عواملی که بر روی بازار فروش آلو خشک اثر گذار هستند

در بازار عادی و بدون تنش قیمت آلو خشک با توجه به کیفیت آن مشخص می شود. یعنی خریدار در هنگام خرید آلو خشک بررسی می کند که میزان رطوبت آلو خشک شده چقدر است. طعم آن چگونه است و شکل ظاهری و سایز آن مطابق با سلیقه مشتریانش هست یا نه.

اما در کشور ایران متاسفانه ثبات اقتصادی هیچگاه وجود نداشته و همین امر باعث ضرر و زیانم زیادی برای کشور شده است که یکی از آنها عدم سرمایه گذاری کشورهای دیگر در صنایع ایران است که سبب عقب آفتادگی شدید ما ایرانیها نسبت به سایر کشورهای تولید کننده شده است.

عدم وجود زیر ساخت در مسئله تولید استاندار آلو خشک، حمل و نقل به موقع نبود تحقیق و توسعه و همچنین بازاریابی مناسب در کشورهای دیگر سبب شده اند که امروزه بسیاری از محصولات مرغوب کشاورزی ایران با یمتهای بسیار ناچیز بصورت فله بهتوسط دلالان به کشور های دیگر ارسال شود.

میزان صادرات آلو خشک، میزان تولید آلو خشک و میزان فروش آلو خشک در بازار داخل از معیارهای دیگر قیمت گذاری هستند که همان رابطه عرضه و تقاضا می باشند.

قیمت آلو خشک در سال 99

برای بررسی قیمت آلو خشک در سال 99 باید همان عوامل بالا را در نظر گرفت که چه تغییراتی کرده اند. در سال 99 وجود ویروس کرونا سبب بسته شدن مرزها و پایین آمدن میزان مصرف آلو خشک شده است. هر چند که سرما زدگی اول سال باعث کمتر شدن تولید آلو شده اما عدم وجود خریدار نیز سبب شده که در حال حاضر قیمت آلو خشک نسبت به سال 98 تغییر چندانی نداشته باشد.

چه بسا که در طول سال نیز با کمتر شدن قیمت آلو خشک رو به رو باشیم. به هر حال تا زمانی که ویروس کرونا در کشور باشد تخمین قیمت آلو خشک نیز کار آسانی نیست.

خرید انواع آلو خشک با کیفیت

شرکت خشکبار رایکا سالیان متولی بصورت تخصصی بر روی تولید آلو خشک فعالیت داشته و انواع آلو خشک را تولید می کند. برای خرید آلو خشک تازه سال 99 می توانید با کارشناسان این مجموعه در تمام طول هفته تماس بگیرد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *