خرید بهترین نوع آلو خشک برای تهیه خورشت


در ایران انواع مختلفی از آلو خشک در طعمها و رنگهای مختلفی تولید میشود. از همه این آلو خشکها می توان برای تهیه غذا و خورشت استفاده کرد ولی در این بین بعضی از نمونه ها طعم بهتری به غذا ها می دهند. برای خرید بهترین نوع آلو خشک برای تهیه خورشت می توانید از مشاورین مجموعه خشکبار رایکا اطلاعات کامل را دریافت نمایید.

تهیه خورشت آلو با سالمترین نوع آلو خشک تولید شده در کشور

خورشت آلو از پر طرفدارترین انواع خورشت های ایرانی است که طعم بسیار بینظیری دارد. برای تهیه این خورشت می توانید از گوشت مرغ و یا گوشت گوسفند استفاده کنید. انتخاب نوع گوشت به سلیقه شما و زمانی که برای آماده کردن غذا دارید بستگی داره چونکه گوشت مرغ سریعتر از گوشت گوسفند آماده میشه.

مواد لازم برای خورشت آلو با مرغ شامل:

  • یک عدد سینه مرغ
  • حدود 10 عدد آلو بخارا
  • ۲ قاشق غذاخوری پیاز داغ
  • ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • ۱ قاشق غذا خوری سرخالی شکر
  • نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

بهتره آلو رو جداگانه بپزیم چون در صورتی که از ابتدا با مرغ داخل خورشت بذارینش ممکنه وابره پس داخل یه قابلمه دیگه نصف لیوان آب، یک قاشق پیازداغ و آلوهارو میریزیم و میذاریم نیم پز بشن. اضافه کردن پیاز داغ به آلو طعمشو خیلی بهتر میکنه.

وقتی مرغ تقریبا پخته بود و آبش کمتر شده بود، آلوهارو همراه آبشون به خورشت اضافه کرده و میذاریم با هم جابیوفتن و مزه هاشون به خورد هم بره. در صورتی که دوست دارین خورشت طعم شیرینی داشته باشه میتونین شکر هم بهش اضافه کنین.

حالا حدود نیم ساعت به خورشت اجازه بدین تا جابیوفته و تنگ آب بشه. بهتون پیشنهاد میکنم که این خورشت رو کم روغن درست نکنین و حتما بذارین آبش رو بکشه چون خیلی لذیذ تره.

خرید بهترین نوع آلو خشک

برای خرید بهترین نوع آلو خشک می توانید بصورت انترنتی نیز اقدام کنید که هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت بهترین گزینه است. شرکت خشکبار رایکا انواع آلو خشک را با بسته بندی های مختلف تولید و عرضه می کند که برای خرید آنها کافیست با مشاورین این مجموعه تماس حاصل نمایید.

خصوصیات آلو خشک سالم و مرغوب چیست؟

برای خرید آلو خشک مرغوب و سالم باید دقت و آگاهی خود را نسبت به نوع آلو و روش خشک کردن آن بالا ببرید. آلو بخارا نیشابور از بهترین انواع آلو خشک تولید شده در کشور است. آلو بخارا را به دو روش فرآوری و خشک می نمایند:

  1. روش آفتابی: در این روش بعد از پوست گیری آلو ها آنها را بدون هیچگونه ماده افزودنی و نگهدارنده بر روی سبدهای حصیری قرار داده و در مقابل نور آفتاب خشک می نمایند.
  2. روش دودی: در این روش آلو ها بهد از پوست گیری در محفضه های کاملا بسته قرار می دهند و به آنها دود گوگرد می دهند. دود گوگرد سبب افزایش ماندگاری آلو در طول سال شده و رنگ آن را روشنتر می نماید. نوع دودی آلو بخارا بسیار بازار پسند تر از نوع آفتابی بوده و لی نوع آفتابی بسیار سالمتر است.

برای تهیه غذا و استفاده خوراکی پیشنهاد ما استفاده از آلو آفتابی است.

آلو خشک سالم باید بدون بو و دارای رنگ روشن باشد. طعم آن نیز تغییر پیدا نکرده باشد. آلو خشک نباید زیاد از حد خشک و یا دارای رطوبت و شیره آلو باشد.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *