قیمت تولید آلو خشک آفتابی


آلو خشک آفتابی انواعی از آلو هستند که زیر نور آفتاب خشک می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند و قیمت تولید آن نیز متفاوت می باشد. قیمت تولید آلو خشک آفتابی نسبت به نمونه های دودی و تیزابی بیشتر بوده و از نظر غذایی نیز سالمتر هستند.

برای خشک کردن آلو از ارقام مختلفی استفاده می شود و هر کدام دارای روش های مناسبی برای خشک کردن می باشند و انواع آلو خشک مناسب که به آفتابی شهرت دارند در زیر نور آفتاب خشک شده و مورد استفاده قرار می گیرند. تولید آلو خشک و انواع روش ها برای خشک کردن آن می تواند شامل هزینه های متعددی باشد.

پخش آلو خشک بخارا

روش های تولید آلو در ایران

آلو در مناطق مختلفی از ایران تولید میشود که هرمنطقه با توجه به تجربه تولید کنندگان و همچنین نوع آلو روش خاصی را برای خشک کردن مورد استفاده قرار میدهند.

در ایران خشک کردن آلو به چهار روش انجام میشود:

  1. آفتابی: در این روش که ابتدایی ترین و ساده ترین روش تولید آلو خشک است آلو را بصورت طبیعی در آفتاب خشک میکنند.
  2. دودی: در این روش با استفاده از دود گوگرد آلو هارا فراوری کرده و سپس خشک مینمایند. که این روش بیشتر در استان خراسان استفاده میشود.
  3. تیزابی: در این روش آلو ها را در ابتدا در محلول تیزاب قرار میدهند و بعد از نازک شدن پوست آلو آنها را خشک مینمایند. این روش در استان آذربایجان بیشتر کاربرد دارد.
  4. نمکی: در این روش ابتدا آلو ها را در دیگ های آب نمک میجوشانند و سپس در مقابل نور آفتاب خشک مینمایند. این روش مخصوص خوانسار در استان اصفهان میباشد.

خرید آلو خشک

قیمت تولید آلو خشک آفتابی

هزینه و قیمت تمام شده برای خشک کردن آلو ها به روش آفتابی نسبت به روش های دیگر بیشتر میباشد.

چراکه میزان آلویی که برای تولید یک کیلو آلو بصورت آفتابی مورد نیاز است از میزان آلو مورد نیاز برای روش های دیگر بیشتر است از همین رو قیمت تمام شده آن نیز بیشتر میشود.

برای داشتن قیمت های روز این محصول میتوانید با مشاورین این مجموعه تماس حاصل نمایید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *