قیمت فروش آلو خشک درجه یک و مرغوب


انواع آلو خشک، از فرآوری ارقام مختلف آلو به دست می آید. چهار نوع درختی و درختچه ای از آن در کشور ما به صورت خودرو رشد می کند. ارقام اصلاح شده آن نیز بسیار زیاد است که در مناطق مختلف کشور، پرورش داده می شود. 

این گیاه، جنبه زینتی هم دارد. تنوع در ارقام، سبب تنوع در شکل ظاهری، رنگ و سایز آن گردیده است. این میوه تک هسته ای و خوش طعم، ارزش غذایی منحصر به فردی داشته و هم به شکل خام و هم به صورت پخته شده قابل مصرف می باشد. 

این مطلب در رابطه با قیمت فروش آلو خشک درجه یک و مرغوب، بحث خواهد کرد. 

قیمت فروش آلو خشک درجه یک و مرغوب

خرید مستقیم آلو خشک درجه یک کیلویی به زیر قیمت بازار از تولیدکنندگان

خرید مستقیم آلو خشک درجه یک کیلویی به زیر قیمت بازار از تولیدکنندگاندر رابطه با خرید آلو خشک، می بایست نکته بسیار مهمی را یادآوری نمود. وجود دلال ها و واسطه های فروش در بازار این محصول همانند بسیاری از محصولات دیگر، سبب بی ثباتی زیادی شده است. از طرفی قیمت ها به صورت خودسرانه افزایش می یابند و قدرت خرید را از مشتریان سلب می کنند. 

بنابراین برای اینکه از قیمت های مناسب و کمتر از قیمت های ارائه شده در بازار بهره مند شوید، کافی است که به صورت مستقیم و بی واسطه خرید خود را انجام دهید. 

زمانی که خریدار بدون هیچ گونه واسطه ای، با تولید کنندگان ارتباط داشته باشد، می تواند با نازلترین قیمت، آلو خشک مورد نیاز خود را تهیه نماید. همچنین می توان از تخفیفات متعددی که برای سفارشات عمده، در نظر گرفته می شود هم بهره مند شد. از این رو خریدی کاملا مقرون به صرفه رقم خواهد خورد. 

محصول درجه یک در بازار، قیمت بالایی دارد و طبیعتا امکان خرید در حجم زیاد برای عموم میسر نخواهد بود. اما با خرید مستقیم هیچ گونه دغدغه ای نه از بابت کیفیت آلو خشک و نه از نظر هزینه آن برای متقاضیان وجود دارد. 

معتبرترین شرکت های صادرکننده آلو خشک آفتابی در کشور

معتبرترین شرکت های صادرکننده آلو خشک آفتابی در کشوردر راستای سامان بخشی به محصولات کشاورزی و کمک به سهولت در فروش آنها که هم سبب پشتیبانی از تولید کنندگان و هم سیب حمایت از حقوق مصرف کنندگان این محصول می شود، شرکت های معتبری، صادرات این محصول را بر عهده گرفته اند. 

صادرات آلو خشک به خاطر حجم زیاد تولید و همچنین برخورداری از کیفیت مرغوب، در مقیاس وسیعی انجام می شود. طعم خاص و دوست داشتنی آلوده‌ای ایرانی در بسیاری از بازارهای بین المللی، طرفداران متعددی را جلب نموده است. 

معتبرترین شرکت صادر کننده آلو خشک، در واقع واسطه هایی بین تولید کنندگان آن با بازارهای خارجی هستند. از طریق این شرکت، ارقام و گونه های مختلف آلوی ایرانی شناخته می شود. 

شرکت های معتبر با اهداف آینده نگرانه اقدام به صادرات این محصول می نمایند. در واقع حفظ جایگاه تجاری در سطح بین المللی، سبب می شود که به ارتقای کیفیت، اهمیت ویژه ای بدهند. از طرفی درآمد ناشی از آن، صرف توسعه زیر ساخت های بخش کشاورزی و فرآوری آن می گردد. 

صنایع تبدیلی و تکمیلی در این راستا پیشرفت کرده، که این امر، موجب اشتغال زایی عده زیادی می شود. چرا که در مناطق پرورش آلو، عموما کشاورزان از این طریق ارتزاق می کنند. 

صادرات مرغوب ترین نوع آلو خشک به ترکیه

صادرات مرغوب ترین نوع آلو خشک به ترکیهبخش زیادی از مرغوب ترین نوع آلو خشک به کشور ترکیه صادر می شود. این کشور، از متقاضیان همیشگی آلو خشک ایرانی بوده است. 

تولیدات مراکز آلو خشک، پس از درجه بندی و تفکیک، در قالب بسته بندی های مختلف، برای صادرات آماده می شوند. 

از آنجایی که میوه خشک، ماندگاری بالایی دارد و امکان فساد در آن کم می باشد، برای ارسال آن، هزینه های جانبی مانند سردخانه و سایر تجهیزات، وجود ندارد. از این رو به راحتی می توان آن را صادر کرد.

گفتنی است که از نظر قیمت گذاری آلو خشک، هم این نوع، بالاترین قیمت را خواهد داشت و بیشترین میزان تقاضا را به خود اختصاص می دهد. صادرات آلو خشک به ترکیه عموما از طریق مرزهای زمینی انجام می گیرد. البته از نقش خطوط هواپیمایی در این زمینه نباید چشم پوشی کرد. 

فواید مختلف آلو خشک برای سلامتی و زیبایی

فواید مختلف آلو خشک برای سلامتی و زیباییفواید آلو خشک برای سلامتی و زیبایی بسیار زیاد است. چرا ارقام مختلف آن هم مقوی و هم مغذی می باشند. بالغ بر پانزده نوع ویتامین و مواد معدنی در آنالیزهای این میوه به اثبات رسیده است که همین امر، سبب حفظ سلامتی فرد می شود. 

آلو دارای هشت گرم کربوهیدرات، یک گرم فیبر، هفت گرم شکر می باشد. کالری کمی نیز دارد. از این رو سبب اضافه وزن نخواهد شد. همچنین برای افرادی که قصد کاهش وزن به صورت طبیعی را دارند، نیز گزینه مناسبی می باشد. 

این خشکبار حاوی مقادیر زیادی ویتامین K است. حتی مقادیر این ویتامین در نوع خشک آن بیشتر از نوع تازه گزارش شده، این ویتامین مانع از لخته شدن در بدن می گردد. افرادی که سابقه این بیماری را دارند، می توانند آن را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

از دیگر فواید این میوه باید به نقش بی نظیرش در بهبود یبوست اشاره نمود. متاسفانه با تغییر در رژیم غذایی، افزایش تنش های فکری و ذهنی و همچنین روی آوردن به تنقلات مضر، تنبلی روده و یبوست به یک مشکل شایع، تبدیل شده که خود زمینه ساز بسیاری از بیماری های دیگر می باشد. مصرف این محصول، به راحتی می تواند مشکلات مذکور را مرتفع سازد.

فیبر، از املاح و عناصر تشکیل دهنده آلو بوده که در محصول فرآوری شده آن هم به وفور یافت می شود. از این رو استفاده از آن به صورت خام یا پخته شده، سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش، از جمله معده خواهد شد. تورم، درد، سوزش و افزایش اسید معده به این طریق از بین می رود. افرادی که معده ضعیف دارند، به مداومت بر مصرف آن، اهتمام دارند. 

نکته مهمی که در این رابطه باید یادآور شد، جهت جلوگیری از بروز اسهال، بهتر است که روزانه بین چهل و چهار تا هشتاد و هفت گرم از این محصول استفاده شود. آلو خشک را می توان در آب جوش خیساند و شربت آن را تهیه نمود. 

از دیگر مزایای آلو، بهره مندی از آنتی اکسیدان های فراوان است. این عناصر، از سلول های بدن دفاع کرده و اجازه نمی دهند که توسط رادیکال های آزاد، مورد حمله قرار گیرند. به این ترتیب سیستم ایمنی بدن را تقویت و فرد را در برابر عوامل بیماری زا مانند عفونت ها، مقاوم می سازد. 

خاصیت ضد التهابی زیادی در این میوه مشاهده شده است. افرادی که از قند خون رنج می برند به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند. همچنین مبتلایان به فشار خون نیز، در کنترل و ممانعت از افزایش فشار از آن بهره می برند. 

قلب و عروق نیز از خواص آلو خشک، بی نصیب نمی مانند. مصرف این محصول، قلب را جلا می دهد، عملکرد آن را بهبود می بخشد و در نتیجه سبب افزایش گردش خون در سطح بدن می شود. بدین ترتیب اگر زخم های سطحی در بدن وجود داشته باشد، گلبول های قرمز سریع تر به آنجا می رسند و بهبود و التیام آن، راحت تر انجام می گیرد.

سلامت استخوان ها با گنجاندن این نوع خشکبار خوش طعم در رژیم غذایی، تضمین می شود. از پوکی استخوان ممانعت کرده و آنها را تقویت می نماید. کودکان که در حال رشد هستند، به خوردن آن توصیه می شوند. مطالعات بیانگر این است که سطح هورمون های دخیل در استخوان سازی، نیز به کمک آلو و فرآورده های آن افزایش می یابد.

کلسیم، فسفر و پتاسیم موجود در آن علاوه بر محافظت از استخوان ها، به استحکام دندان ها نیز کمک زیادی می کنند. عنصر آهن هم در آلو مقادیر زیادی را به خود اختصاص داده است. به همین خاطر در رفع کم خونی و فقر آهن بسیار موثر است. خردسالان و کهنسالان که عموما دچار کم خونی هستند، به طور مرتب می توانند آلو مصرف کنند. علاوه بر این، زنان در حین قاعدگی، به ویژه در صورتی که خونریزی شدید دارند هم می توانند از این خاصیتش بهره مند شوند. 

درصدی از این محصول را مس در بر گرفته است. از جمله وظایف مس در بدن، جذب بهتر آهن می باشد. ویتامین C در آلو، سبب می شود که سرماخوردگی و آنفولانزا سریع تر بهبود یابد. سرفه های خشک و گلو درد و دیگر عوارض سرماخوردگی، با مصرف آلو چه به صورت دمنوش و چه به صورت خام تسکین پیدا می کند. لازم به ذکر است که با دمنوش آلو، از قند و شکر استفاده نشود تا اثر طبیعی خود را بهتر نشان دهد. 

عفونت گوش، التهاب، درد و ترشحات آن هم از دیگر بیماری هایی است که با مصرف این میوه تا حد زیادی درمان می گردد. بیماران مفصلی مانند افرادی که از آرتروز، رماتیسم، نقرس، آرتریت می توانند تاثیرات مثبت آن را در مرتفع نمودن ناراحتی خود تجربه نمایند. 

بیماری های تنفسی که در فصول سرد سال بیشتر بروز می کنند مانند آسم و سل هم تحت الشعاع خواص آلو قرار گرفته و راحت تر درمان خواهند شد. نتیجه جالبی که در طی چندین سال به اثبات رسیده است، حکایت از نقش مفید این میوه در کاهش سکته های قلبی و مغزی دارد. 

زنان باردار هم می توانند از این خشکبار استفاده کنند. با توجه به شرایط خاص و حساس این گروه از جامعه، مقدار آن می بایست توسط متخصص تغذیه تعیین تا مانع از بروز مشکلات احتمالی شود. فواید آلو در رشد جنین، گزارش شده است. حتی از برخی بیماری های مادرزادی جلوگیری می کند. از آنجایی که اغلب زنان باردار، دچار یبوست بارداری می شوند، این مشکل را نیز مرتفع می کند. 

بهبود بینایی و حفظ سلامت چشم به خاطر وجود بتاکاروتن در آلو، هم میسر است. بتاکاروتن که در بدن تبدیل به ویتامین A می گردد، تنبلی چشم را رفع و عفونت های چشمی را از بین می برد. افرادی که تایم زیادی را با گوشی موبایل و یا سیستم کامپیوتر می گذرانند، شدیدا در معرض خطرات نور سفید قرار می گیرند، به همین خاطر خوردن آلو خشک، به آنها پیشنهاد می شود.

تنظیم انقباضات عضلانی توسط پتاسیم موجود در آن صورت گرفته که در نهایت منجر به توازن الکترولیت در بدن خواهد شد.

افرادی که به داشتن پوستی شاد، با طراوت، بدون چین و چروک و جوش اهمیت می دهند، باید بدانند که آلو خشک نیز گزینه مناسبی جهت حصول نتیجه مطلوب می باشد. کلاژن پوست به این شیوه، افزایش می یابد. همچنین در رشد بهتر و سریع تر موها کمک نموده و پیاز آنها را تقویت می کند. ویتامین E موجود در آن، دلیل این امر می باشد. 

سندروم روده تحریک پذیر و مشکلات ناشی از آن را تا حد زیادی با مصرف این محصول، مداوا می کنند. 

ویژگی آلو خشک مرغوب

ویژگی آلو خشک مرغوببرخی از ویژگی‌ های آلو خشک مرغوب عبارتند از:

این میوه خشک از باکیفیت ترین آلوها تهیه شده است. در واقع فاقد بیماری، آفت و کرم زدگی بوده و نهایتا محصول فرآوری شده آن نیز درجه یک و مرغوب می باشد. 

طعم مطلوب نیز ویژگی آلو خشک مرغوب است. استفاده از آن در غذا، مزه و طعم خاصی به آن می دهد که با مزاج های مختلف سازگار است. 

فرآوری محصول مذکور چه به شیوه سنتی و چه از طریق صنعتی، با بهره گیری از اصول و استانداردهای مربوطه انجام می شود. اجازه از دست دادن رطوبت بیش از حد به آنها داده نمی شود که بیش از اندازه چروکیده نشوند. 

در صورتی که آنها را دودی نمایند، میزان آن در حد مطلوب اعمال خواهد شد، به نحوی که کل سطح میوه، هاله ای از دود گوگرد را به خود می گیرد که ظاهر پسندی بالایی پیدا می کند و یکدست می شود.

ارزش غذایی و دارویی آلوی با کیفیت پس از فرآوری، حفظ می شود. به همین خاطر به راحتی می توان نوع فرآوری شده آن را به جای میوه تازه استفاده نمود.

بافت آلوی خشک مرغوب، سالم و یکنواخت است و هسته آن نیز به راحتی قابل جدا کردن می باشد. 

پر مصرف ترین نوع آلو خشک

پر مصرف ترین نوع آلو خشکپر مصرف ترین نوع آلو خشک، مسلما با کیفیت آن رابطه مستقیمی دارد. آلویی که از نظر طعم و مزه، رعایت اصول بهداشتی، ظاهر سالم برخوردار باشد، بیشتر مورد توجه مشتری قرار می گیرد و در نتیجه پر مصرف ترین نوع آلو خشک خواهد بود. 

آلو آفتابی معمولا جهت خام خوری، مصرف بیش تری دارند اما نوع دودی آن در پخت غذا پر کاربرد تر است.

همچنین آلوهایی که ارگانیک هستند و در مراحل مختلف رشد آنها هیچ نوع کود شیمیایی به کار نرفته باشد، به سبب طعم و کیفیت عالی، جزو پر مصرف ترین نوع این خشکبار به شمار می روند. 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *