نمایندگی انواع آلو خشک ممتاز


آلو خشک از جمله محصولاتی محسوب می شود که کاربرد های بسیاری در طب سنتی و نیز صنایع مواد غذایی دارد. در واقع این میوه به عنوان یکی از خوشمزه ترین چاشنی های غذاهای ایرانی شناخته می‌شود که اکثر آشپز های ایرانی از این میوه خشک جهت خوش طعم کردن غذای خود استفاده می کنند. همچنین لازم به ذکر است با توجه به این که آلو خشک خواص بسیار زیادی با خود به همراه دارد، در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است.

از همین جهت طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است و سالانه تولیدکنندگان بسیاری به تولید این محصول فعالیت دارند و همواره سعی دارند تا با کیفیت‌ ترین و مرغوب‌ ترین آلو خشک ها را تولید و در بازار عرضه کنند. شما نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع آلو خشک می توانید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

نمایندگی انواع آلو خشک ممتاز

فروش آلو خشک به صورت عمده و خرده

فروش آلو خشک به صورت عمده و خردهاز آن جایی که آلو خشک در زمینه های مختلف پزشکی و نیز صنایع غذای کاربرد بسیاری دارد، لذا همواره متقاضیان بسیاری را به خود اختصاص داده است. از همین جهت بازار فروش این محصول از رونق قابل توجهی برخوردار است و روز به روز بر تعداد مشتریان آن افزوده می‌شود.

 این سایت از جمله مراکزی است که به فروش آلو خشک به صورت عمده و یا خرده فعالیت دارد و همواره در تلاش است تا مرغوب ترین محصولات را جهت فروش در نظر بگیرد و در اختیار مشتریان قرار دهد‌.

شما نیز اگر قصد خرید این محصول را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط خرید انواع آلو خشک، می توانید از طریق راه های ارتباطی با مشاوران سایت تماس حاصل کنید.

قیمت روز آلو خشک نیشابور در بازار تهران

قیمت روز آلو خشک نیشابور در بازار تهراننیشابور از جمله شهر های ایران است که در آن باغاتی که دارای درخت آلو هستند، به وفور مشاهده می شود. همچنین آلو های نیشابور جزو مرغوب ترین آلو های ایران هستند. در نتیجه می توان گفت که تولید کنندگان این شهر در تولید آلو خشک مرغوب، فعالیت گسترده ای دارند و آلو خشک نیشابور در دسته بندی آلو خشک ها از لحاظ کیفیت در بازار داخلی، حرف اول را می زند.

قیمت این محصول به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت آلو خشک، نحوه و روش خشک کردن آن ها است. معمولا آلو هایی که به صورت ماشینی خشک می شوند کیفیتشان بسیار بالاتر از آلو هایی است که به روش سنتی خشک شده اند. زیرا دما و و رطوبت آن ها همواره تحت کنترل دستگاه خشک کن است و در نهایت این میوه به صورت متعادل و مناسبی رطوبت خود را از دست داده و خشک می شود.

بازار تهران از جمله یکی از متقاضیان اصلی آلو خشک نیشابور است و همواره حجم عمده ای از این محصول از نیشابور به بازار تهران ارسال می شود.

مشخصات آلو خشک درجه یک

مشخصات آلو خشک درجه یکآلو خشک ها همانطور که از نامشان پیدا است، از خشک شدن میوه آلو تهیه می شوند که بر اساس نوع میوه آلو این محصول انواع و اقسام مختلفی دارد. لذا خریداران برای آشنایی با مشخصات آلو خشک باید ابتدا با انواع آلو ها آشنا شوند.

آلوها به صورت کلی به دو نوع آلوی ژاپنی که معمولاً شکل گرد تری دارند و نیز آلوی اروپایی که کشیده تر هستند، تقسیم بندی می شوند. معمولاً آلو اروپایی با نام آلوی تازه نیز شناخته می شود که خشک شده آن را با نام آلو در معرض فروش قرار می‌ دهند.

آلوی ژاپنی به آلوی قرمز، سیاه و آلوی زرد تقسیم‌ بندی می‌شود که این نوع آلو ها گوشتی قرمز و یا بنفش رنگ دارند.

آلو سیاه یکی از انواع آلو هایی هستند که پوست آن ها بین قرمز تا بنفش تیره، متغیر است. اما گوشتی زرد رنگ دارند و طعم بسیار شیرین و خوشمزه ای دارند. آلو سیاه خشک در آشپزی کاربرد فراوانی دارد زیرا در رنگ و طعم غذا تاثیر بسیار زیادی می گذارد. 

یکی دیگر از انواع آلو ها که بیشتر به هدف خشک کردنشان، پرورش داده می شوند، آلو های اروپایی است. این نوع آلو ها نسبت به آلو های ژاپنی دراز تر هستند و طعم شان شیرین تر از آن ها است به گونه ای که حتی به آن ها آلو قندی نیز می گویند.

از دیگر آلو هایی که به صورت خشک به فروش می رسند، آلو سبز است‌. این نوع آلو همانطور که از نامش پیدا است پوست سبز رنگی دارد و گوشت آن نیز به رنگ سبز و یا سبز مایل به زرد است. طعم این گونه آلو ها به طعم عسل شبیه هستند.

یکی دیگر از انواع آلو ها، آلو زرد و یا آلو بخارا است. این آلو جزو پر طرفدار ترین و پر مصرف ترین آلو هایی است که اکثر ایرانیان آن را به صورت تازه و خشک شده مصرف می کنند. البته این میوه در کشور های دیگر به خصوص فرانسه نیز پرورش می یابد اما آن ها این میوه را جهت تهیه ادویه و چاشنی غذا ها استفاده می کنند. در ایران این میوه را با نام آلو بخارا می شناسند زیرا کشت این محصول برای اولین بار در نواحی خراسان انجام شده است و مبدا این میوه در قسمت های شمال شرقی، شمال غربی و نواحی کوهستانی ایران است.

آلو سانتریزه یکی دیگر از انواع آلو ها است که به صورت خشک شده و یا تازه مصرف می شود‌. رنگ این آلو قرمز کهربایی است و طعمی لذیذ و خوشمزه ای دارد. در واقع طعم بی نظیر و گوشتی این میوه باعث شده است تا اکثر خریداران آن را در دسر ها و غذا هایشان استفاده کنند.

آلو برقانی نیز یکی دیگر از پرطرفدار ترین آلو هایی است که اکثرا آن را به صورت خشک مصرف می کنند. این آلو بیشتر در روند پخت خورشت ها و غذاهای ایرانی نقش موثری دارد زیرا طعم ملس مانندی دارد که این طعم، در طعم خورشت های ایرانی معجزه می کند.

 خریداران علاوه بر این که هنگام خرید باید با انواع آلو خشک ها آشنایی داشته باشند، بلکه نیز باید نسبت به ویژگی هایی که نشان دهنده مرغوبیت آلو خشک است، آگاهی داشته باشند تا با تکیه بر این آگاهی بتوانند انتخاب درستی را انجام دهند.

هنگام خرید آلو خشک باید به بافت آن توجه کرد. زیرا بافت آن نشان دهنده میزان خشک شدنش است. در واقع آلو های خشک علاوه بر این که ظاهری خشک دارند، باید گوشتی و نرم باشند و پوست آن ها نیز باید براق باشد. برخی از آلو هایی که به مدت زیادی در زیر آفتاب مانده اند حالت گوشتی خود را از دست داده اند و لذا طعم آن ها چندان چنگی به دل نمی زند و تاثیری در طعم غذا ها نمی گذارند و در نتیجه کیفیت پایینی دارند.

صادرات آلو خشک ایران به قطر

صادرات آلو خشک ایران به قطرهمانطور که می دانید درخت آلو، جهت پرورش، احتیاج به شرایط آب و هوایی خاصی دارد و نمی‌توان، این درخت را در هر کشوری پرورش داد. ایران از جمله کشورهایی است که به دلیل شرایط آب و هوایی مناسبی که دارد اکثر کشاورزان و باغداران به پرورش این میوه فعالیت دارند.

درختان آلو در طول زمستان به دمای بسیار پایینی برای برطرف شدن نیاز سرما خود و رفع خواب زمستانه احتیاج دارند. در واقع خواب زمستانی جزو مراحلی است که تمامی درختان به آن احتیاج دارند و هر ساله باید اتفاق بیفتد. به همین جهت در کشور های گرمسیری مانند قطر، عربستان و سایر مناطقی که زمستان های گرمی دارند این میوه نمی تواند رشد خوبی داشته باشد. در نتیجه میوه آلو و نیز آلو خشک در این کشورها جزو میوه های کمیاب است.

درخت آلو همواره نیازمند خاک های عمیق و غنی است. در واقع آلو ها نسبت به سایر میوه های هسته دار، خاک های سنگین و آبدار را بهتر و بیشتر می توانند تحمل کنند. ایران جزو کشور هایی است که خاک آن از لحاظ داشتن مواد معدنی بسیار غنی است به همین جهت این میوه در این کشور به وفور یافت می شود.

لذا بسیاری از کشورهایی که شرایط آب و هوایی مناسبی، برای کشت این میوه ندارند، ترجیح می‌دهند تا این محصول را از ایران وارد کنند. با توجه به این موضوع بسیاری از شرکت های واردات و صادرات فعال در ایران، صادرات آلو خشک را در دستور کار خود قرار داده اند.

قطر از جمله کشورهایی است که به دلیل شرایط بد آب و هوایی که دارد، نمی‌تواند درخت آلو را به خوبی پرورش دهد و از همین جهت امروزه صادرات آلو خشک از ایران به قطر در حال انجام است که صادرات این محصول ارزآوری چشم گیری در اقتصاد ایران داشته است.

همچنین لازم به ذکر است که صادرکنندگان این محصول همواره در نظر دارند تا مرغوب ترین و با کیفیت ترین آلو خشک ها را جهت صادرات به این کشور در نظر بگیرند. از همین جهت روز به روز بر تعداد متقاضیان این محصول در سطح جهان افزوده می شود.

فواید آلو خشک برای سلامتی

فواید آلو خشک برای سلامتیحال برای آشنایی بیشتر شما با این محصول قصد داریم به بررسی فواید آلو خشک بپردازیم. به طور کلی میوه آلو در انواع مختلفی وجود دارد و بسیار مغذی است. از فواید آلو خشک می توان به این موارد اشاره کرد که دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است و همچنین دارای میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان است که وجود این مواد در آلو خشک باعث می شود که این محصول در درمان بسیاری از بیماری ها موثر باشد.

یکی دیگر از خواص آلو خشک موثر بودن آن ها در کاهش وزن است. همانطور که می دانید آلو خشک طعم شیرینی دارد. اما قند های موجود در این میوه، طبیعی هستند و بدن این نوع قند ها را به راحتی می تواند هضم کند و بسوزاند. از همین جهت می‌توان گفت مصرف آلو خشک نه تنها منجر به چاقی نمی‌شود، بلکه به دلیل غنی بودن این میوه از فیبر به کم کردن وزن و لاغری افراد کمک شایانی می‌کند.

در واقع وجود فیبر در این میوه باعث می‌شود که افراد هنگام مصرف آن، احساس سیری زود هنگام کنند و از آن جایی که این میوه، دیر هضم است، زمان طولانی در معده می ماند. از همین جهت افراد دیر تر احساس گرسنگی می کنند.

جالب است بدانید که آلو خشک از جمله بهترین ملین ها شناخته می شود. در واقع این میوه خاصیت ملین بودن خود را مدیون وجود فیبر های درونش است. وجود فیبر در ساختار آلو خشک باعث می شود که روده ها عمل دفع را راحت تر و سریع تر انجام دهند. با توجه به این موضوع اکثر پزشکان به بیمارانی که دچار مشکل یبوست هستند مصرف روزانه ۲ الی ۳ عدد آلو خشک را توصیه می کنند.

آلو خشک یک خوراکی خوشمزه و همچنین مفید برای پوست افراد به حساب می آید. از آن جایی که این میوه دارای میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان است، لذا هنگام خوردن آن، این آنتی اکسیدان ها با چین و چروک پوست مبارزه می کنند.

در واقع آلو خشک در بین سبزیجات و میوه ها که در جلوگیری از پیری پوست موثر هستند، رتبه نهم را دارد و دلیل آن هم سرشار بودن این میوه از آنتی اکسیدان است. از همین جهت همه افراد از سن ۳۰ سالگی به بعد می توانند روزانه ۱ الی ۲ عدد آلو خشک را مصرف کنند تا پوستی شفاف و زیبا داشته باشند.

آلو خشک یک خوراکی مفید و مقوی برای کسانی است که فشار خون بالایی دارند. زیرا مصرف این میوه باعث می شود که فشار خون آن ها تا حد قابل توجهی کنترل شود. دلیل آن هم این است که آلو خشک دارای میزان قابل توجهی پتاسیم است و پتاسیم در کاهش فشار خون نقش اساسی دارد. همچنین پتاسیم موجود در این میوه، از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

همچنین قابل ذکر است که آلو خشک به عنوان خوراکی انرژی زا شناخته می شود. زیرا این میوه سرشار از کربوهیدرات است. این کربوهیدرات ها شامل گلوکز، فروکتوز و سوربیتول هستند که به آرامی جذب بدن می‌شوند و در نهایت از احساس گرسنگی افراد و همچنین بالا رفتن قند خون آن ها جلوگیری می کنند. لذا اکثر ورزشکاران برای تامین انرژی مورد نیاز خود مصرف آلو خشک را در دستور کار خود قرار می دهند.

 یکی دیگر از فواید این خوراکی، موثر بودن آن در درمان بیماری کم خونی است. همان طور که می دانید کم‌ خونی از کمبود آهن ناشی می‌شود و می‌توان گفت اکثریت افراد جهان با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

کمبود آهن دارای نشانه هایی مانند خستگی و کاهش عملکرد است که این مشکل می تواند هم در کودکان و هم در بزرگسالان اتفاق بیفتد. آلو خشک سرشار از آهن است. آهن از طریق روده جذب بدن می شود. از همین جهت افرادی که به بیماری کم‌خونی دچار هستند، می توانند آهن مورد نیاز خود را با مصرف آلو خشک تامین کنند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *