قیمت روز آلو خشک در سال 97

عرضه آلو خشک

آلو خشک ارگانیک


روند قیمت گذاری بر روی انواع آلو خشک در سال ۹۷ به چه شکل خواهد بود؟ چگونه می‌توان از قیمت‌های روز انواع آلو خشک در سال ۹۷ مطلع گردید؟

مرکز آلو خشک

آلو خشک از جمله خشکباری است که در کشور ایران و دیگر کشورها استفاده های بسیاری دارد از همین رو مصرف آن نیز بسیار بالا بوده و نیاز به آلو خشک در تمام طول سال احساس می‌شود و تقریباً یکی از محصولاتی است که در سفره غذایی ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد.

در روند تعیین قیمت آلو خشک عوامل زیادی تاثیرگذار هستند که در ادامه به دو مورد از آنها اشاره می نماییم:

میزان تولید آلو در سال ۹۷:

یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر قیمت آلو خشک میزان تولید آن است. کشور ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان آلو خشک در جهان محسوب می‌شود. استان هایی که بیشترین تولید آلو خشک را در کشور دارا هستند عبارتند از استان خراسان رضوی، استان آذربایجان شرقی و خوانسار در استان اصفهان.

با توجه به سرد شدن ناگهانی هوا در اوایل اردیبهشت، سرمازدگی به برخی از باغات استان آذربایجان شرقی و خراسان رضوی آسیب رساند و همین عامل سبب افزایش ناگهانی قیمت آلو خشک در ابتدای سال شد به طوری که در برخی از اقلام قیمت بین ۵ تا ۶ هزار تومان افزایش داشت. ولی این روند با عرضه محصولات باغاتی که به آنها آسیب چندان نرسیده بود متوقف شده و قیمتها دوباره به حالت عادی برگشت.

آلو خشک تیزابی

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت آلو خشک نوسانات ارزی بوده که اثر مستقیم بر افزایش قیمت سموم و کودهایی شیمیایی دارد که مورد استفاده در باغها بوده و هزینه‌های تولید را برای کشاورزان افزایش داده است. همین افزایش قیمت در نهاده های مورد استفاده کشاورزان سبب افزایش قیمت آلو خشک میشود.

این مرکز یکی از بزرگترین تولید کنندگان آلو خشک می باشد که برای اطلاع از آخرین قیمتهای روز آلو خشک و همچنین خرید با قیمت مناسب در سال ۹۷ می توانید با مشاورین این مرکز تماس حاصل نمایید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *