نحوه خرید آلو بخارا مرغوب

قیمت خرید آلو بخارا

آشنایی با نحوه خرید آلو بخارا مرغوب برای بازارهای داخلی و صادراتی یکی از نکات بسیار مهمی است که در میزان فروش و جلب رضایت مشتریان بسیار تاثیرگذار بوده که در این متن سعی شده تا توضیحات کاملی در مورد نحوه خرید آلو بخارا در اختیار مشتریان و خریداران قرار داده شود. لذا توصیه میشود که متن را با دقت کامل مطالعه نمایید.

نحوه خرید آلو بخارا مرغوب

آلو بخارا

آلو بخارا یکی از انواع آلوی تولید شده در ایران است که خواستگاه اصلی آن در ایران شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی میباشد.

فصل تولید این محصول از اوایل پاییز آغاز شده و جمع آوری کامل آنها از باغات آلو حدود یک ماه به طول می انجامد. در این مدت کشاورزان به تدرج آلوهایی را که کاملا رسیده هستند جمع آوری کرده و پس پوست گیری عمل فرآوری و خشکاندن را انجام میدهند.

نحوه خرید آلو بخارا مرغوب

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]رنگ پوست میوه آلو بخارا ارغوانی بوده و طعم آن شیرین است اما پس پوست گیری رنگ گوشته آن زرد رنگ بوده و طعم آن ملس میشود. [/box]

فرآوری آلو بخارا

فرآوری آلو بخارا و خشکاندن آن به دو صورت انجام میپذبرد:

نحوه خرید آلو بخارا مرغوب روش آفتابی و بدون دود: در این روش آلو ها پس عمل پوستگیری توسط کشاورزان به همان شکل بر روی توریهای یزرگ قرار داده میشوند و در مقابل نور مستقیم خورشید خشک میشوند.

نحوه خرید آلو بخارا مرغوب روش خشکاندن با دستگاه و فرآوری با دود گوگرد: در این روش آلو ها پس از پوست گیری در درون محفظه های کاملا بسته قرار داده میشوند با مقدار کمی دود گوگرد به مدت بیسا دقیقه فرآوری میشوند.

نحوه خرید آلو بخارا مرغوب

این عمل سبب شده تا طول عمر آلو برای نگهداری از دوماه در روش سنتی به هفت ماه افزایش پیدا کند و در هنگام خشک شدن نیز محصول بسیار بازار پسندتر و مرغوب تر باشد.

برای خشک کردن نیز آلو را در درون دستگاه خشکن میوه قرار میدهند تا ضمن خشک شدن سریع بدور از عوامل محیطی مانند گرد و خاک و حشرات بصورت کاملا بهداشتی خشک شوند.

نحوه خرید آلو بخارا مرغوب

در هنگام حرید آلو بخارا مرغوب باید به سه نکته زیر توجه نمود:

  1. شکل ظاهری آلو بخارا: شکل ظاهری آلو بخارا مرغوب کاملا گرد بوده و له شده و یا هسته نما نمیباشد.
  2. رنگ آلو بخارا: رنگ آلو بخارا مرغوب زرد نباتی میباشد و باید توجه داشت که سبز یا سیاه رنگ و کدر نباشد.
  3. طعم و بوی آلو بخارا: طعم آلو بخارا مرغوب ملس بوده و بدون بو ( در مواردی همراه با کمب بوی دود گوگرد ) میباشد. لذا توجه داشته باشید که حالت ترشیدگی و بوی تیز نداشته باشد.

[toggle title=”خرید و فروش آلو بخارا” state=”open”]این مرکز یکی از بزرگترین مجموعه های تولید و بسته بندی آلو بخارا در شهرستان نیشابور بوده و کار خرید و فروش آلو بخارا را در حجم عمده برای بازارهای داخلی و صادراتی انجام میدهد.[/toggle]

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *