صادرات آلو بخارا به کدام کشورها سود آور است؟ + آمار


صادرات آلو بخارا به دلیل اینکه یکی از پر مصرفترین میوه های خشک است و ارزش غذایی بسیار بالایی که دارد بسیار سود خوبی به همراه دارد. افزایش جمعیت جهان و نیاز روز افزون این جمعیت به مواد غذایی مانند میوه های خشک صادرات خشکبار ایران از جمله آلو بخارا خشک شده را بسیار پر رونق و داغ کرده است.

صادرات آلو بخارا از ایران در کشورهای مختلف از جمله امارات، پاکستان، هند، بنگلادش، عراق، قطر، کویت، روسیه، کانادا و آمریکا طرفداران زیادی دارد و می توان این محصول را از تولید کنندگان داخلی به روش مستقیم خریده و به کشورهای ذکر شده صادر نمود.

آمار صادرات آلو بخارا

در سالهای اخیر کشور پاکستان و امارات بیشترین میزان واردات آلو بخارا خشک شده را به خود اختصاص داده و کشور عراق نیز بزرگترین وارد کننده میوه تازه آلو بوده است. برای به دست آوردن آمار دقیق می توانید به سایت اتق بازرگانی تهران مراجعه نمایید.

گفتنی است که آلو خشک با تعرفه گمرکی 08132000 ( HS Code ) قابل پیگیری است.

استانهای برتر در صادرات آلو خشک در کشور ایران

در ایران آلو در استانهای مختلف تولید  می شود. استانهای خراسان، آذربایجان شرقی و غربی از بزرگترین تولید کندگان آلو در کشور هستند.

عمده صادرات آلو خشک در کشور مربوط به استان خراسان رضوی است و استان آذربایجان شرقی در رتبه دوم صادرات این محصول قرار دارد.

آلو بخارا خشک شده نسبت به تغییرات دما حساسیت بالایی دارد لذا برای صادرات این محصول در فصلهای بهار و تابستان نیاز است که از کانتینر یخچال دار استفاده شود. فصل های پاییز و زمستان دمای مطلوبی برای نگهداری اۀو خشک دارند و حمل و نگهداری الوبخارا در این دو فصل بسیار آسان است.

بسته بندی نیز در نگهداری از کیفیت آلو بخارا تاثیر مستقیم دارد اما بسته بندی نباید تنها به خاطر حفظ کیفیت باشد بلکه به منظور جلب مشتری لازم است که از خلاقیت و نوآوری در بسته بندیها استفاده شود.

پتانسیل تولید آلو خشک در کشور

کشور ایران به دلیل چهار فصل بودن و همچنین برخورداری از آب و هوای متنوع تولید کننده بسیاری از میوه های سردسیری، معتدله و گرمسیری میباشد.

آلو از جمله میوه هایی است که نیاز به آب و هوای سرد برای رشد دارد. در ایران مکانهای سرد سیر بسیار هستند لذا آلو در سطح بسیار زیادی تولید می شود. آلو خشک به دلیل صادراتی بودن سود آوری خوبی برای کشاورزان دارد لذا اکثر تولیدات باغات کشور مخصوصا در استان خراسان به تولید آلو اختصاص یافته است.

همکاری در امر صادرات آلو بخارا

شرکت خشکبار رایکا از شرکتهای بزرگ تولید و بسته بندی خشکبار در شهرستان نیشابور است و آلو بخارا این شهرستان را در کیفیت بالا خشک و در بسته بندی های داخلی و صادراتی بسته بندی می نماید. این شرکت آماده است تا تامین نیاز تاجران خشکبار را در تمام طول سال با بهترین کیفیت تامین نماید.

برای خرید آلو بخارا در حجم های مختلف می توانید با مشاورین این مجموعه تماس حاصل نمایید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *