صادرات انواع آلو خشک نیشابور

آلو خشک آفتابی

آلو خشک آفتابی


انواع آلو خشک تولید شده در شهرستان نیشابور بیشترین استقبال را در بازار صادرات آلوخشک ایران دارند. صادرات انواع آلو خشک نیشابور توسط بازرگانی خشکبار رایکا انجام میشود که سبب اشتغال آفرینی بسیار خوبی برای کشاورزان و باغداران شهرستان نیشابور شده است. آلو خشک نیشابور از لحاظ فرآوری به دو دسته دودی و آفتابی تقسیم میشوند.

صادرات انواع آلو خشک نیشابور

صادرات آلو خشک دودی نیشابور

در خصوص صادرات آلو خشک دودی باید به این امر توجه داشت که میزان استفاده از دود گوگرد بسیار کم باشد تا بتوان امر صادرات آن را به کشورهای اروپایی و جهان اول به راحتی انجام داد. اگر میزان دود دهی بیش از حد مجاز باشد محصول از لحاظ بهداشتی مورد تایید قرار نمی گیرد و کار فروش آن نیز بسیار دشوار خواهد بود.

از دود گوگرد در فرآوری بسیاری از محصولات باغی برای خشک کردن استفاده فراوان میشود. این دود حالت نگهدارنده دارد و برای طولانی تر شدن عمر محصولات خشکباری مانند آلو و زردآلو و همچنین بازار پسندتر شدن آنها استفاده میشود.

صادرات انواع آلو خشک نیشابور

عمر آلو خشک دودی به حدود 7 ماه یا دویست و ده روز میرسد و اگر در شرایط سردخانه نگهداری شود میتوان به مدت یک سال از آن نگهداری کرد. این در حالی است در آلو خشک آفتابی که در آن از هیچ گونه افزودنی استفاده نشده عمر آلو به طور متوسط از 3 ما بیشتر نمیشود و نگهداری آن نیز بسیار دشوار است.

دود گوگرد از کرم زدگی آلو محافظت کرده و رنگ آن را برای مدت طولانی شفاف و روشن نگه میدارد.

در صادرات آلو خشک نیز بیشترین سهم مخصوص به آلو های دودی است و بیشترین میزان تولید را در شهرستان نیشابور دارند.

آیا از آلو خشک دودی جهت مصرف استفاده کنیم یا از آلو خشک آفتابی؟

یکی از سوالاتی که در بسیاری از تماسها از سمت مشتریان مطرح میشود اینست که کدام نوع از آلو برای استفاده بهتر است. در جواب به سوال باید عوامل مختلفی را مد نظر قرار داد.

صادرات انواع آلو خشک نیشابور

در نمونه های آفتابی چون از هیچگونه ماده شیمیایی در آن استفاده نشده از لحاظ سلامت در رتبه بالاتری از نمونه های دودی قرار میگیرند. ولی احتمال کرم زدگی آلو آفتابی بسیار بالا هست.

در نمونه های دودی اگر میزان دود گوگرد آن استاندارد باشد از لحاظ بهداشتی مورد تایید قرار گرفته و استفاده از آن هیچگونه عارضه ای را به دنبال نخواهد داشت.

در هر حال هر دو نمونه آفتابی و دودی خوب هستند و استفاده از هر کدام بستگی به ذائقه افراد دارد.

خرید الو بخارای نیشابور

برای خرید آلو بخارای نیشابور در حجم عمده بازرگانی خشکبار رایکا میتواند تامیین کننده و مشاور خوبی برای شما خریداران محترم باشد. مشاورین این مجموعه با تجربه بالای خود در زمینه آلو بهترین خرید را برای شما رقم خواهند زد.

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”” width=””]منتظر تماس شما با مشاورین این مجموعه هستیم. با تشکر بازرگانی خشکبار رایکا[/box]

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *