قیمت آلو بخارا در سال1401

مرکز فروش آلو بخارا فله ای

آلو بخارا از جمله خشکبار بسیار پر مصرفی است که سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن از این محصول در ایران تولید شده و به صورت تازه و خشک شده روانه بازار مصرف در داخل ایران و کشورهای دیگر مانند هند، امارات و پاکستان می گردد. قیمت آلو بخارا در سال ۱۴۰۰ با توجه به عواملی که در ادامه بیان می کنیم تعیین شده است.

با توجه به حجم بالای خرید و فروش آلو بخارا در ایران قیمت این محصول در طول سال دچار نوسان میشود. در سال ۱۳۹۹ آلو بخارا از نظر تولید با مشکل روبرو شد و مقدار زیادی از آن به خاطر سرمازدگی اول سال از بین رفت به طوری که بعضی از واریته های آلو مانند آلوی طرقبه به کلی از بین رفتند و واریته های دیگر که مقاوم تر بودند با افت تولید قابل توجهی روبرو شدند. از همین رو قیمت آلو بخارا در این سال از همان ابتدا با افزایش همراه بود به طوری که در آخر سال و با کمتر شدن آلو بخارای خشک شده در بازار قیمت این محصول به بالای ۸۰ هزار تومان رسید.

قیمت آلو بخارا در سال ۱۴۰۰

عوامل موثر بر قیمت آلو بخارا

قیمت آلو بخارا در سال ۱۴۰۰

همانطور که بیان شد میزان تولید آلو بخارا از مهمترین نکات تاثیرگذار در قیمت نهایی این محصول در بازار در طول سال می باشد. به صورتی که اگر سال تولید خوب باشد و باغات دچار سرمازدگی نشوند به علت وجود تعداد بالای باغات تولید آلو حجم بسیار بالایی از این محصول وارد بازار شده و سبب کاهش قیمت ها می گردد.

نوع فرآوری آلو بخارا نیز می تواند بر قیمت آن تاثیر گذار باشد. در شهرستان نیشابور که بزرگترین تولید کننده آلو بخارا در کشور است این محصول را به دو صورت خشک می کنند که شامل خشک کردن به روش آفتابی و ارگانیک و استفاده از دود گوگرد برای خشک کردن می باشد.

در روش اول که به روش آفتابی شهرت دارد آلو بخارا بعد از مرحله پوست گیری برروی سبدهای توری شکل قرار گرفته و در مقابل نور آفتاب خشک میشود. آلوی که به روش آفتابی خشک میشود دارای رطوبت بسیار کمتر و رنگی تیره است.

در روش دوم آلو بخارا بعد از پوست گیری در داخل محفظه هایی که به صورت ایزوله هستند قرار داده می شوند و دود گوگرد در این فضا جریان پیدا می کند و آلوها به مدت نیم ساعت در این فضا قرار می گیرد. سپس با استفاده از دستگاه خشک کن میوه و یا در مقابل نور خورشید خشک  می‌شوند.

قیمت آلو بخارا در سال ۱۴۰۰

قیمت آلوی که به صورت آفتابی خشک می شود از قیمت همین محصول که به روش دودی خشک شده است بیشتر است. البته باید گفت که آلوی دودی به خاطر داشتن رنگ بهتر و بازار پسند تر از مشتریان بسیار بیشتری برخوردار است و برای صادرات هم از همین آلو بخارا استفاده می شود.

کیفیت آلو بخارا تاثیر مستقیم بر قیمت آن دارد که شامل:

  • سایز آلوها
  • میزان یکدست بودن 
  • رنگ 
  • و میزان رطوبت آلوها می باشد.

و در نهایت آخرین عامل تاثیر گذار بر قیمت آلو بخارا نوع بسته بندی است که بر روی آن انجام می شود. این محصول به‌صورت فله در بسته‌بندی‌های ۳۰ کیلوگرم، ۲۰ کیلوگرم، ۱۰ کیلوگرم و ۵ کیلوگرمی برای صادرات بسته بندی می شود.

قیمت آلو بخارا در سال ۱۴۰۰

قیمت آلو بخارا در سال ۱۴۰۰

با توجه به نکاتی که در قیمت نهایی آلو بخارا تاثیر گذار بودند می توان گفت که قیمت آلو بخارا در سال ۱۴۰۰ را نمی‌توان به صورت دقیق و ثابت در نظر گرفت. لذا برای دریافت آخرین قیمت آلو بخارا و سایر اطلاعاتی که ممکن است برای فروش این محصول در بازارهای داخلی و صادراتی نیاز داشته باشید می توانید با مشاورین شرکت بازرگانی خشکبار رایکا در تمام روزهای هفته تماس حاصل نمایید.

در این شرکت آلو بخارا در انواع مختلف و در گرید بندی های گوناگون که برای مصارف مختلفی کاربرد دارند موجود است. همچنین این شرکت آماده همکاری با صادر کنندگان و تاجران خشکبار جهت تامین محصول آلو بخارا در طول سال می باشد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

23 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر
    آلو یه میوه خیلی خوشمزه و مفیده وخواص زیادی داره از آلو میتونین در غذاهاتون استفاده کنین طعم غذا رو خیلی بهتر وخوشمزه میکنه
    ممنون از سایت عالی شما
    خسته نباشید خداقوت

  • با سلام، آیا روش خشک کردن با دود گوگرد ضرری برای بدن ندارد و ارسال به صورت جزی هست یا عمده!؟؟

    • سلام دوست عزیز
      برای دریافت پاسخ خود میتوانید از سرچ گوگل استفاده کنید.
      با شماره تماس موجود در سایت تماس حاصل نمایید .
      موفق باشید.

  • من الو بخارا را به بعضی خورشت ها اضافه می کنم که واقعا به غذا طعم ملسی می دهد به شما هم توصیه می کنم حتما این کار را انجام دهید‌.

  • سلام خدا قوت. خداروشکر دیگه با این شرکتهایی مثل ریکا که داریم دیگه محصولی مثل آلو بخارا دورریز نداریم محصولی که توی زندگی روزمره ازش استفاده میکنیم.

  • سلام وقت بخیر الو به دلیل فیبر داشتن برای فشار خون و پوست مو بسیار موثره مرسی از شما

  • با سلام الو بخارا خواص خیلی زیادی هم داره چه خوبه که از نوع مرغوب و‌خوبش بدست مردم برسه

  • الو بخارا منبع ویتامین سی هست سلامت قلب و عروق را افزایش میدهد برای جلو گیری بعضی از سرطان ها موثر هست

  • الوبخارا از خوشمزه ترین جز الو هاس البته الو بخارای خشک هم خوشمزس
    شما با چ دستگاهی الو رو خشک میکنید؟

    • سلام سرکار خانوم حسینی
      برای اطلاع از نحوه تهیه محصولات با بخش مشاوره و فروش سایت ارتباط بگیرید

  • با سلام و درود خدمت شما
    طعم و مزه الو واقعا دلپذیر است بخاطر همین است که پرفروش ترین است
    ممنون از سایت خوبتون به امید موفقیت بیشتر شما!

  • قیمت آلو بخارا متاثر از کیفیت آن در سایز، میزان یک دست بودن، رنگ و رطوبت متفاوت است.

  • با سلام آلو و خورشت آلو از لذیذترین چیزهایی است که من دوست دارم و پیشنهاد میکنم که همه از این آلوها درخورشت ها استفاده کنید چون برای معده بسیار مفیداست.

  • سلام من اشپزم آلو خشک های بخاراتون رو تو غذاهام استفاده میکنم واقعت راضیم گوشتی و باکیفیت و خوشمزس باز هم سفارش خواهم داد

  • با سلام
    از آلو بخاراتون برای طبخ مرغ استفاده نمودم واقعا طعم دلنشینی به مرغ داد.با تشکر از مجموعه خوبتون

  • با سلام ، با توجه به اینکه کیفیت آلو در غذا واقعا مهم هست ، من سعی میکنم از بهترینش استفاده کنم ،هر دو روش خشک کردن آلو که در سایت توضیح دادین عالی و بی ضرر هستند ، با آشنایی از سایت شما خوشحالم که میتونم بهترین آلو بخارا را خرید کنم ، تشکر از شما

    • علی اصغر عزیز سلام
      برای مشاهده تمامی محصولات ارائه شده توسط مجموعه به صفحه اصلی سایت مراجعه نمائید

  • سلام و درود خدمت شما
    خسته نباشید
    من از سایت شما بارها خرید داشتم
    چون ترجیح میدم چیزای این مدلی رو از جای مطمئن و شناخته شده بخرم
    قبلاً بارها از جاهای متفرقه خرید کردم و خوردم و باعث دل درد و رودل شدن خودم و خانوادم شده
    ممنون از محصولات بهداشتی و خوبتون.

  • کاش محصولات بیشتری هم داشتید که این سبک چیز هارو از سایت خودتون سفارش بدم
    اینجوری همیشه خیالم راحت بود
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *